» Home » Recenzii auto » Recenzie Opel Astra J GTC (2011)

Recenzie Opel Astra GTC (2011) Recenzie Opel Astra GTC (2011) Recenzie Opel Astra GTC (2011) Recenzie Opel Astra GTC (2011) Recenzie Opel Astra GTC (2011)

Recenzie Opel Astra J GTC (2011)


Nu va lasati pacaliti de numele acestui Opel Astra. In timp ce GTC poate suna similar cu GTE (numele ce a fost dat unor versiuni Opel Astra de inalta performanta in trecut) acesta este, in esenta, inlocuitorul modelului Astra Sport Hatch – versiunea cu trei usi a modelului Astra. Cu toate acestea, Opel a injectat mai multa agresivitate in GTC, transformandu-l in ceva ce este mai mult decat un coupe. Desi inca este cu siguranta un Astra, GTC are un aspect mult mai interesant si arata mai impresionant. De fapt, exteriorul acestui coupe are in comun cu modelul cu cinci usi doar doua componente: antena si manerele usilor. Plafonul ce coboara agresiv, liniile laterale exagerate, luminile pe timp de zi si eleronul denota un vehicul cu stil agresiv. Totusi, interiorul este mai putin exotic decat exteriorul, fiind aproape identic cu cel de la modelul standard in 5 usi. Exista 11 motorizari disponibile: 7 pe benzina si 4 diesel cu puteri variind de la 120 cai putere (motorul de 1.4 litri benzina) pana la 280 cai putere (motorul de 2.0 litri turbo de la modelul sport numit OPC). Cel mai apreciat este insa motorul de 2.0 litri diesel cu un cuplu mare si un consum foarte mic (4.8 l/100km).

Nota masinii

Cat este de practica - 8
Cum se conduce - 7
Cat consuma - 8
Fiabilitate - 5
Cost intretinere - 9
Interior - 7

7.33

Ce nota a luat masina

73.3

Nu va lasati pacaliti de numele acestui Opel Astra. In timp ce GTC poate suna similar cu GTE (numele ce a fost dat unor versiuni Opel Astra de inalta performanta in trecut) acesta este, in esenta, inlocuitorul modelului Astra Sport Hatch – versiunea cu trei usi a modelului Astra. Cu toate acestea, Opel a injectat mai multa agresivitate in GTC, transformandu-l in ceva ce este mai mult decat un coupe.
Desi inca este cu siguranta un Astra, GTC are un aspect mult mai interesant si arata mai impresionant. De fapt, exteriorul acestui coupe are in comun cu modelul cu cinci usi doar doua componente: antena si manerele usilor. Plafonul ce coboara agresiv, liniile laterale exagerate, luminile pe timp de zi si eleronul denota un vehicul cu stil agresiv.
Totusi, interiorul este mai putin exotic decat exteriorul, fiind aproape identic cu cel de la modelul standard in 5 usi.
Exista 11 motorizari disponibile: 7 pe benzina si 4 diesel cu puteri variind de la 120 cai putere (motorul de 1.4 litri benzina) pana la 280 cai putere (motorul de 2.0 litri turbo de la modelul sport numit OPC). Cel mai apreciat este insa motorul de 2.0 litri diesel cu un cuplu mare si un consum foarte mic (4.8 l/100km).

Specificatii

Caroserie Coupe Lungime 4300 -> 4300 mm
Clasa compacta Latime 1760 -> 1760 mm
Preturi -> € Inaltime 1410 -> 1440 mm
Consum 5.8 -> 9.2 l/100km Ampatament 2620 -> 2620 mm
Euro NCAP 4 Greutate 1393 -> 1393 Kg
Portbagaj -> litri Rezervor 52 -> 52 litri

Bune & Rele

Ce-i Bun si trebuie tinut minte :

  • Rezultat Euro NCAP de cinci stele: siguranta pentru adulti: 91%, siguranta pentru copii: 79%, siguranta pietonilor: 50%; asistenta in condus: 71%.

Ce-i mai putin bun si trebuie tinut minte :

  • 2-12-2012: Plangere ca cauciucurile Bridgestone 235/45 R19 nu numai ca se uzeaza repede dar sunt foarte greu de gasit, si scumpe. Exista alternative de la Pirelli, dar si acestea sunt foarte scumpe.
  • 17-7-2013: Un zvon ca modelul OPC a fost retras de pe piata ca urmare a unei probleme la motor.
  • 13-10-2012: Au fost anuntate oficial probleme la puntea spate.

Interior

Astra GTC poate fi complet diferit de modelul cu cinci usi la exterior, dar in interior este foarte asemanator, ceea este atat o binecuvantare cat si un blestem. Totul este finisat frumos si toate componentele se imbina foarte bine, dar materialele nu sunt la nivelul celor de pe Volkswagen Scirocco (unul dintre rivalii GTC) si nu are destul fler luand in considerare stilul dramatic exterior.

Cu toate acestea, este posibil a anima serios habitaclul cu pachetul optional de piele Morello Red, in timp ce daca apasati butonul Sport (in cazul in care optati pentru suspensia adaptiva FlexRide) lumini de culoare roșie ies pe sub schimbatorul de viteze, din usi si din spatele cadranelor de bord.

Cu toate acestea, vizibilitatea este ingreunata de liniile exterioare inclinate. Pilonii sunt inclinati, lungi si grosi ceea de micsoreaza vizibilitatea in intersectii, in timp ce geamurile mici din spate, fac vizibilitatea spate destul de slaba. Pe de alta parte, oglinzile ofera o vedere clara in spate.

Cadranele de bord sunt usor de citit si au un design atragator, iar ecranul TFT infotainment este foarte clar. Consola centrala dispune de o multitudine de butoane, toate etichetate in mod clar, dar obisnuinta de a naviga in jurul lor intuitiv, fara sa va uitati ia ceva timp. Unele butoane par un pic imprastiate – cum ar fi cele trei butoane diferite pentru suspensie adaptiva FlexRide, care sunt in trei locuri diferite, in loc sa fie pe un singur comutator.

Partea buna, in schimb, este ca exista foarte mult spatiu in cabina, in special în partea din fata. Chiar si pentru pasagerii de pe bancheta din spate exista un spatiu decent pentru  picioare si pe inaltime, dar accesul este un pic dificil, ca la toate masinile cu trei usi. Portbagajul este decent la 350 de litri, iar scaunele pot fi rabatate pentru a creste care la 1165 litri. Scaunele sunt confortabile si au sustinere la toate modelele.

Condus

Poza Varianta Putere Motor Carburant Consum Cutie
2.0+ OPC 242 Cp 1998 cc Benzina 9.2 l Manual
GTC 1.9 CDTi Sport 150 Cp 1910 cc Motorina 5.8 l Manual
2.0+ OPC 242 Cp 1998 cc Benzina 9.2 l Manual
2.0+ OPC 242 Cp 1998 cc Benzina 9.2 l Manual
2.0+ OPC 242 Cp 1998 cc Benzina 9.2 l Manual

Vizualizari : 5270